Alienums phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem.

 

Villkor

Köpvillkor

Vem handlar du av?

Välkommen till Ingarö Rosteris nätbutik, här kan du framför allt köpa nyrostat specialkaffe, men även maskiner, originalreservdelar, förbrukningsartiklar och tillbehör direkt av oss.
Butiken drivs av:

Ingarö Rosteri AB
Återvallsvägen 1A
134 64 Ingarö
Organisationsnummer: 559002–8741
Momsregistreringsnummer: SE559002874101

 Leveransinformation

De produkter som köps på webbplatsen levereras endast inom Sverige. Om du vill ha dina varor levererade till ett annat land kontakta oss på hello@ingrorosteri.se, så hjälper vi dig. Dina varor levereras till den adress du uppger när du gör beställningen.

Vi levererar med postpaket(MyPack) eller brev(B-post). Om du gör en beställning senast klockan 17.00 en vardag hanteras den samma dag om det anges på webbplatsen att produkten finns i lager.

Normal leveranstid för postpaket är 1–2 vardagar beroende var i landet du bor och levereras till närmsta utlämningsställe. Om ditt postnummer börjar på 82 eller lägre har du normalt din beställning dagen efter. Försändelsen aviseras via sms om du angett mobilnummer. Om du inte har angett något mobilnummer skickas aviseringen via brev. Mindre försändelser skickas med brev och tar 2–5 vardagar att leverera och aviseras inte.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av enstaka produkter. Vid beställning av en restnoterad produkt kommer vi skicka dig ett mail när din order har blivit expedierad från vårt lager. Om någon produkt du har beställt inte fanns i lager vid beställning och du närmare vill veta en uppskattad leveranstid eller vill avbeställa din order kan du kontakta oss via formuläret här så återkommer vi så snart vi kan. Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager.

Prenumerationsvillkor

Prenumerationer är alltid fraktfritt.
Prenumerationerna rostas på tisdagar varje jämn vecka och leverans sker därefter med brev direkt hem i brevlådan.
Inga förbindelser – Du betalar endast för en leverns åt gången och betalning sker tryggt i efterskott med faktura via Klarna.
Lätt att pausa eller säga upp – Ta paus eller säg upp din prenumeration genom att maila hello@ingarorosteri.se.

Vi erbjuder trygg betalning via vår partner KLARNA

Ingarö Rosteri samarbetar med Klarna för att erbjuda dig som kund trygga betalningar.
Vi tar inte ut några extra avgifter för betalning förutom fraktavgift när du beställer på nätet. Fraktavgiften är 69 kr. Fraktfritt över 500 kr.

Klarna checkout:

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout betalningsalternativen de kan erbjuda dig

Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen, medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank
Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Vid minsta fråga tveka inte att kontakta oss på hello@ingarorosteri.se.

Ångerrätt och returer

Du har 14 dagar på dig att returnera produkter som du inte är nöjd med. Din ångerrätt gäller från den tidpunkt då den beställda varan mottagits och är en lagstadgad rättighet enligt köp- och distansavtalslagen (2005:59). Om du vill utnyttja ångerrätten och ångra ditt köp behöver du meddela Ingarö Rosteri genom att lämna eller sända ett meddelande inom 14 dagar, företrädesvis på hello@ingarörosteri.se. Din ångerrätt gäller enbart produkter som returneras i väsentligt oförändrat skick, det vill säga oanvänd, samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Innan du returnerar varan så ska du meddela oss att du utnyttjar ångerrätten. Som konsument ansvarar du för risken vid returfrakt. Vi rekommenderar därför att du skickar returen med en försändelse som kan spåras eller i rekommenderad försändelse. Ingarö Rosteri tar inte emot returer med eventuellt postförskott eller andra kostnader. Det är viktigt om godset skulle försvinna eller skadas. Du som konsument svarar själv för alla kostnader i samband med retur av varor. Ingarö Rosteri tar inte emot returer med eventuellt postförskott eller andra kostnader. När returen hanterats och krediterats skickas ett mail som bekräftelse. Vi återbetalar alla returer senast trettio (30) dagar efter mottagandet av den returnerade produkten. Lägg märke till att du svarar för kostnaderna för att returnera produkter, utom när det gäller defekta varor. Vi byter ut produkter som omfattas av våra garantiregler eller återbetalar hela kostnaden för dem. Av garantiskäl rekommenderar vi att du alltid kontaktar oss innan du skickar tillbaka en produkt, så att vi kan se till att ärendet följs upp ordentligt.